Help, OfficeHeart is niet vooruit te branden
Soms werkt OfficeHeart ineens minder soepel. Onverklaarbaar traag op bepaalde momenten. De oorzaak hiervan is niet altijd even snel vast te stellen. Het kan zijn dat er problemen zijn op een van de OfficeHeart servers, er kan van alles mis zijn met de internetverbinding, filters op firewalls kunnen met hun neus tussen het OfficeHeartverkeer zitten, de browser kan een eigen leven gaan leiden enz.
Onderstaand een aantal mogelijke oorzaken en tips.
Browser cache legen
Browsers cachen van alles. Over het algemeen is dat een goed ding en maakt dit het werken sneller. Na verloop van tijd kan het echter voorkomen dat dit de werking veel langzamer maakt ipv van sneller.
Leeg de browser cache zoals hier beschreven: https://www.officeheart.nl/cache-legen-browser/
Gebruik een andere browser
Dit is een snelle manier om te kijken of de brower een factor in het geheel is. Bepaalde extensies en of plugins kunnen de werking van OfficeHeart beinvloeden. Door – als is het maar voor de test – een andere browser te gebruiken kan snel worden vastgesteld of het probleem een relatie heeft met de browser.
Open OfficeHeart in de incognito mode van de browser
Dit is een andere manier om snel vast te stellen of caching door de browser of gebruik van bepaalde extensies een rol spelen in het trager zijn van OfficeHeart.
Test de werking van OfficeHeart op een andere computer
Controleer of dezelfde performance issues zich voordoen op een andere computer. Dat is een snelle manier om eventuele problemen met een bepaalde computer uit te sluiten.
Test een andere internetverbinding
Tegenwoordig wordt er steeds meer gebruik gemaakt van zg. cloudwerkplekken waarbij er ook binnen een cloudwerkplek gebruik wordt gemaakt van OfficeHeart. De resources en snelheid van die cloudwerkplekken is veelal veel minder dan direct op een moderne computer.
In geval van een cloudwerkplek kan de werking van OfficeHeart snel worden getest door de browser rechtstreeks vanaf de computer op te starten en niet vanuit de cloudwerkplek of remote desktop.
In geval van draadloos internet: kijk of het mogelijk is om bedraad internet te gebruiken. Als dat niet mogelijk is; test dan via een ander draadloos netwerk of nog beter via 4 of 5G (telefoon kan hierbij mogelijk als hotspot worden gebruikt om even te testen).
Bepaalde (volgorde van) handelingen zijn traag
Als de problemen zijn te reproduceren, geef deze dan aan ons door. Wij kunnen dan uitzoeken of deze zijn op te lossen of dat hier omheen kan worden gewerkt. Bepaalde functionaliteiten kunnen ineens langzamer worden wanneer een bepaalde kritische drempel (bv. qua aantallen) wordt overschreven. Deze problemen zijn vaak snel op te lossen.
Serverproblemen bij OfficeHeart
In het geval van problemen in de cloudomgeving van OfficeHeart zullen bovenstaande tips niet werken. En alle gebruikers zullen dan zelfde problemen ervaren. Wij monitoren de omgevingen goed, maar neem wanneer alle/meerdere gebruiker tegelijkertijd dezelfde problemen ervaren en wanneer bovenstaande zaken zijn uitgesloten direct contact met ons op.