Tijdens het chatten met portaalgebruikers kan er gebruik worden gemaakt van standaard teksten. Deze kunnen worden ingesteld door een chatbeheerder.
Standaard teksten instellen
- Ga naar Helpdesk – Chat
- Klik in de header op ‘Standaard teksten’ om het venster met standaard teksten te openen.
- Klik op +Nieuw om een nieuwe standaard tekst toe te voegen.
- Door op een van de cellen in de lijst met teksten te klikken kan een bestaande naam of chattekst worden gewijzigd. Opslaan van een wijziging kan door de cel te verlaten (ergens anders te klikken of enter).
Let op
Wijzigingen zijn pas actief als gebruikers na het doorvoeren van de aanpassing het chatvenster opnieuw laden. Dit kan met een F5 of door nog een keer op chat te klikken in het linker navigatiemenu.
- Als er maximaal 4 standaard teksten zijn dan worden deze als knoppen onder elk chat gesprek getoond. Zijn dit er meer dan 4 dan wordt er 1 knop getoond met een dropdown menu onder deze knop.
Bij het gebruik van een standaard tekst zijn er 2 mogelijkheden:
- De tekst wordt alleen in het typvakje gezet(en kan nog worden aangepast indien gewenst)
- De tekst wordt direct in de chat verstuurd.
- Deze instelling kan worden gewijzigd in de chatinstellingen.
- Na het wijzigen van deze voorkeur dienen de chatgebruikers uit- en in te loggen. Deze instelling wordt bij het inloggen van de gebruiker namelijk ingesteld. Alleen vernieuwen van de pagina is hier niet voldoende.